Sunday, February 1, 2009

CINTA DA'IE

salamullahi'alaik..

entri ini dibuat sejurus sahaja aku tiba di UIA jam 12pagi tadi. Balik bilik pun belum. terus ke cc.

Alhamdulillah, musafir ke KL berjalan dengan lancar, pastinya dengan bantuan ALLAH swt. Subhanallah, entah kenapa aku merasakan kebahagiaan dan ketenangan yang luar biasa indahnya mengharumi musafir kali ini. namun yang aku pasti, ini pastinya satu hidayah dari ALLAH swt untuk aku kembali merenung kembali kemaksiatan yang sekian lama membelengu iman ini..MasyaALLAH terasa benar kasih sayang ALLAH buat hambaNYA biarpun aku sering lalai dalam mengingatimu YA ALLAH..

Aku sengaja memilih untuk ke KL atas urusan yang memang harus untuk aku penuhi. Dalam masa yang sama, aku juga mengharapkan, musafir kali ini mampu memberi ketenangan setelah agak lama ‘tertekan’ di Kuantan. Tertekan dengan tanggungjawab yang tak mampu aku laksanakan sebaik mungkin..Alhamdulillah, peluang dari ALLAH ta’ala bertemu dengan sahabat-sahabat yang pernah aku gelarkan mereka “mad’u” (atau aku yg patut digelar mad’u..huhu) cukup memberi kesan pada diri. Benarlah, ikatan ukhwah yang benar-benar ikhlas apatah lagi jika tali yg mengikat ikatan tersebut adalah tali aqidah Islamiyyah. Sejuk hati dapat melihat mereka juga masih setia berada dalam hidayah ALLAH, merelakan diri untuk bersama-sama menebarkan kalimah NYA di atas muka bumi ini. Perasaan kali ini cukup lain dari yang lain. Yya, aku juga sedarinya dari awal lagi. Kerana hujung minggu kali ini mungkin menjadi ‘top 10’ kenangan terindah dalam hidupku.

Apakah yang lebih gembira melainkan melihat mad’u yang kita serunya ke jalan ALLAH ini akhirnya akur dengan taqdir ALLAh buatnya, meletakkan dirinya dalam kehangatan perjuangan agama di muka bumi ALLAH ini. Apakah yang lebih gembira apabila melihat da’wah kita kepadanya beransur menampakkan buahnya..apakah yang lebih gembira melihat dirinya tenang dan gembira dengan dirinya yang baru ini. Diri yang penuh sarat dengan kesedaran da’wah dan khasyatillah(takutkan ALLAH)..

Subhanallah…Alhamdulillah…Allahu Akbar…

Sebenarnya nukilan-nukilan ini tidak mampu menggambarkan kegembiraan sebenar yang sedang aku rasai..betapa ALLAH terlalu cepat mengkabulkan doa hambaNYA..moga ALLAH mengekalkan mereka dalam jalan agama ini sehingga redha ALLAH menjadi hak milik abadi..dan moga-moga segala dosa dan maksiat yang aku buat tidak sedikitpun melekat pada diri mereka..

ketahuilah wahai insan-insan yg aku cintai kerana ALLAH, aku juga sedang berusaha untuk menjadi mukmin yang sejati..

ketahuilah wahai mad’u2 ku, kalianlah galian-galian akhirat buatku..

ketahuilah wahai hati-hati yang aku seru kepada ALLAH, diri kalian telah aku tempatkan di ruang yang cukup tinggi dalam prioriti hidupku.

Ketahuilah wahai teman-teman penempuh jalannYA, aku tagihkan saat-saat kita bersama berjuang untuk menegakkan kalimah tauhid sehingga kita layak kemabli kepada ALLAH dalam keadaan yang diredhai..

Ketahuilah wahai saudara seaqidahku, cintaku pada kalian hanyalah kerana cintaku pada Zat yang hanya layak dicintai, ALLAH swt. Tanpa cintaNYA, maka tiadalah lagi cintaku pada kalian.


Sekalung penghargaan buat semua ‘anak-anak usrahku’ sewaktu di pusat asasi..AZHAR..SYAHID..SHAFIQ..FAIZ ZAKARIAMUNZIR..MURTADHA... IWAN...FAIZ ARIF..AZRI.. HAFIZ MANSOR...AMMAR NASIR dan IZZAT AFIF

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBANTUKU UNTUK MEMBANTU KALIAN

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENERIMA SEGALANYA TENTANG DIRIKU..


Akhirnya air mata kesyukuran dan keinsafan meluncur laju, menemani munajtku di surau perhentian RnR Genting Sempah, dalam musafir kali ini..Alhamdulillah.moga ini tandanya hatiku belum keras untuk menerima lembutNYA keampunan ALLAH swt.

“ya ALLAH, sesungguhnya Engkau mengetahui bahawasanya hati-hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan mahabbah hanya kepadaMU, bertemu untuk taat kepadaMU, bersatu dalam rangka menyeru di jalanMU, dan berjanji setia untuk membela syariatMU..maka kuatkanlah ya ALLAH iaktan pertaliannya, abadikanlah kasih-sayangnya, tunjukkanlah jalannya dan penuhilah dengan cahayaMU yang tidak pernah redup, lapangkanlah dadanya dengan limpahan iman dan keindahan tawakkal kepadaMU..hidupkanlah dengan ma’rifatMu, dan matikanlah kami dalam keadaan syahid di jalanMU.. sesungguhnya Engkau sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Penolong..”

No comments: