Tuesday, February 17, 2009

ya ALLAH..kuatkan aku


dalam kekalutan menghadapi exam ni, update blog adalah antara alternatif yg baik untuk menenangkan diri...dalam sibuk2 nak exam ni pun, aku sempat lagi fikir perkara-perkara yg bukan sepatutnya aku fikir(tak lepas lagi fiqh aulawiyyat ni)...mungkin sebab tu la aku post entri "enti mahu jadi isteri kedua ana?" tu..astaghfirullahal 'azim..moga ALLAH sajalah yg tahu apa yg terkandung dalam benak fikiran ini. moga ALLAH beri aku kekuatan untuk aku hadapi ujian yg mungkin berat bagi sesetengah orang dan mungkin masalah picisan untuk sesetengah yg lain.. 'ala kulli hal, aku boleh je tumpu pada exam, cumanya rasa tak sedap bila fikir perkara2 yg boleh jejaskan hati..teringin jugak nak bagisedikit pandangan mengenai realiti kahwin awal di kalangan mahasiswa..tengoklah..maybe some days coming..


الهي..انت مقصودي

"ya ALLAH, aku berlindung kepadaMU dari fitnah wanita dan aku berlindung kepadMU dari fitnah azab kubur"

p/s: doa ni ustaz aku bagi masa aku musafir di pondok Pasir Tumboh cuti sem lepas. ustaz cakap kalau nampak perempuan, baca doa ni supaya ALLAH pelihara pandangan dan hati kita..hati pun terjaga, pahala pun dapat..insyaALLAH..perempuan pun boleh baca doa ni cuma tukar wanita kepada fitnah lelaki. wallahu a'lam.

No comments: