Saturday, February 28, 2009

lamanya tak update blog..pe hal

Assalamu'alaikum...

Astaghfirullah...dah dekat 2 minggu tak update blog..sori2
saya teramat kesuntukan masa untuk update blog ni(betul ke ni?)...
masa tu banyak rasanya. tapi nak jaga masa dengan baik tu belum berjaya lagi but i've tried my best to be good in manage my days..

exam midterm hanya tinggal satu je lagi..ocular anatomy..how's before?terrible...huhu.nak habis satu2 subjek tu perit jugak la. tambahan minggu2 mendatang ni banyak sangat program yg mendatang. merungut? tak lah.saja nak tulis kat sini..mengalahkan PM pulak. ye la..PM buat kerja tapi takde exam..huh, perumpamaan yg tak matang langsung.

besok, actually hari ni la..julung-julung kalinya UIAM akan mengadakan Interfaith Dialogue dengan beberapa agama lain iaitu agama Islam, Kristian, Buddha dan Hindu. tak sabar nak tunggu talk tu. tapi tu la.. saya kena jadi ajk bahagian Catering. jadi macam tak sempat je nak join sepenuhnya..huhu..agak terkilan.tapi biasa la kan. dalam peperangan, tak semua boleh gi berperang. ada yg kena jaga semapadan, ada yg kena rawat org sakit, ada yg kena duduk diam2..ada kaitan ke perang dgn talk ni?

ada la..hakikatnya, setiap perjuangan banyak seni perjuangannya untuk memastikan segalanya berjaya..ntah apa2 saya merepek ni.letih sangat rasanya.dah la kecik, makin mengecil la lepas ni.

banyak sangat perkara di luar yg terlepas khabar..isu2 negara banyak yg belum saya counter lagi. cumanya mungkin bukan dalam blog la. dok gheti nak elaborate..macam iman..kita percaya dengan aqidah kita tapi ingatlah..tak semua orang boleh sampaikan balik kefahamannya tu kan..
pilihan raya Bukit Selambau nak dekat dah. dekat dengan rumah tu. tapi tak sure lagi nak turun ke tak. bukan tak sure nak ke tak nak. konfem nak turun tolong. tapi masa dan keadaan yg kadang tak mengizinkan say nak pergi mana-mana. kadang-kadang hujung minggu ada kelas. jadi, kena banyak-banyak bersabar je la..

dah 12.40pagi.
rasanya saya kena balik rehat dulu..pagi besok, lepas subuh kena gerak ke tempat program. ada dua-tiga benda tak setel lagi. blazer tak ambil lagi. nak iron baju lagi..nak ngaji lagi..semua kena buat before tidur..kalau tengok mata kasar memang tak sempat tapi yakinlah pada keberkatan masa..terngiang-ngiang lagi pesanan NURUDDIN masa miting lepas subuh khamis baru2 ni. jika kita spen masa ALLAH, insyaALLAH ALLAH akan bantu kita dengan memberi kita kemudahan dalam urusan-urusan kita..

ok,ok..kena stop sekarang.
bayak benda lagi nak tulis..
pasal 2,3 perkara usul hidup yg sedang saya pikirkan..

"..aku memcintaimu kerana agama yg ada pada dirimu..jika kau hilangkannya dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu.." -imam Nawawi-

terima kasih buat teman penempuh jalanNYA

cahaya mataku optometry!!!
(kata-kataku yg bajet berfalsafah)

wallahu ta'ala a'lam


No comments: