Saturday, December 5, 2009

permulaan yang perlu selalu diperbaharui


Alhamdulillah...setelah 4 hari berada di kampung halaman, malam ni aku akan pulang ke Kuantan, tanda permulaan semester2 for my Year 2.. result pun dah keluar semalam..

ALHAMDULILLAH..ucapan tu mungklin dah cukup menggambarkan segalanya..

rasa SYUKUR dan REDHA yg tak terhingga atas natijah yg ALLAH berikan

rasa INSAF akan limitation kita sebagai HAMBA

rasa SEMANGAT untuk tingkatkan usaha dalam segala tindakan aku

rasa RINDU untuk teruskan hari-hari bermakna di UIAM sebagai pelajar ISLAM di sana


TAPI

ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sekiranya mereka sendiri tidak
berusaha mengubahnya...


Aku akan terus hidup untuk meneruskan perjalananku menujuMU Rabbi...


Aku akan terus berdiri, berjalan dan berlari..memperjuangkan agamaMU..



Aku akan terus kuat menggenggam KALAMMU..


Aku akan terus SEMANGAT untuk menimba ilmuMU...



ILAHI...nta maqsudi


No comments: