Sunday, September 14, 2008

Cahaya yang kian malap..


Kala senja itu tiba ku termenung sendirian
Terasa diriku ini jauh dari rahmat TUHAN
Dosa yang aku lakukan menerjah ruang fikiran
Masihkah ada untukku keampunan

Gelap rasa dunia in tanpa cahaya Ilahi
Baru kini ku sedari jalan yang aku lalui
Memusnah pedoman hidup melempar hatiku ini
Ke lembah kehinaan..

Dalam kegelapan itu terbit cahaya dariMU
Memandu hambaMU menuju iman
Menginsafi diri dengan ketaqwaan dan kesabaran
KAU terangi jalanku menuju syurgaMU
Dan KAU tunjuki dengan hidayahMU

Hanyalah padaMU ku hadapkan diri mohon keampunan
Kala senja itu tiba ku termenung sendirian
Terasa diriku ini jauh dari rahmat TUHAN
Dosa yang aku lakukan menerjah ruang fikiran
Masihkah ada untukku keampunan

Wahai Yang Maha Pengasih bantulah hambaMU ini
Yang kian terumbang-ambing di dalam arus duniawi
Ku berdoa kepadaMU memohon limpah rahmatMU
Mentari hidupku kan bersinar kembali

Oleh: kumpulan Haikal

Setiap kali aku dalam keadaan agak tertekan, lagu inilah yang banyak memberi suntikan keinsafan kepadaku untuk kembali bangun meneruskan langkah2 satria di atas muka bumi ALLAH swt ini.

Pertama kali dalam hidup aku merasakan perasaan down yang amat sangat untuk teruskan amanah2 yang perlu aku galas di muka bumi UIAM Kuantan ini…memang terasa sangat…

Ya ALLAH, kepadaMU aku berserah..mohon kekuatan..mohon perlindungan..

Thabatkan aku Ya ALLAH dalam jalan AgamaMU…

Matikan aku dalam iman dan Islam…

Ya ALLAH swt, aku sentiasa redha dengan ketentuanMU..

KAU berikanlah aku kekuatan YA ALLAH..untuk aku hadapi setiap ujian dan ketentuanMU..

Sesungguhnya aku lemah tanpa nushrah dan petunjukMU…

No comments: