Friday, June 6, 2008

MINYAK OH MINYAK

RUNTUH RUNTUH.. HARGA MINYAK

RAKYAT KITA…SUDAH MENDERITA…

TURUN TURUN… HARGA MINYAK…

TURUN TURUN….TURUN PAK LAH..

Itulah serba sedikit antara laungan-laungan yg dilontarkan dalam PERHIMPUNAN AMAN bagi menyuarakan pendirian rakyat mengenai isu kenaikan minyak di negara Malaysia ini.Perhimpunan ini diketuai oleh Ust Musodak sendiri, selaku Ketua Pemuda Dewan Pemuda Pas Negeri Kedah. Perhimpunan aman ini diakhiri secara aman denagn bacaan doa. Tiada kecederaan atau keganasan yg berlaku sepanjang ianya berlangsung.

Kenaikan harga minyak sebanyak 78 sen (dari RM1.92 kepada RM2.70) memang mengejutkan rakyat. Apapun dalam kancah dunia politik, perkara ini memang sesuatu yg telah diramal berlaku. Ini adalah salah satu lagi HADIAH dari kerajaan yg didokongi BN untuk rakyat2 yg telah mengundi mereka. Tahniah kepada semua pengundi2 BN. Secara umumnya, kenaikan harga minyak ini adalah tindakan kurang bijak BN walaupun mereka cuba mengaburi mata rakyat dengan subsidi kenderaan yg akan diberi kepada pemilik kenderaan bermula 1 Julai 2008. Walaupun saya tidak mampu untuk menjelaskan dengan terperinci alasan2 yg menyokong pernyataan saya tadi, namun berdasarkan sedikit diskusi bersama sahabat2 yg agak arif dalam hal ini, sememangnya tindakan menaikkan harga minyak hanya akan menzalimi rakyat Malaysia terutamanya bagi mereka yg berpendapatan rendah.

‘Ala Kulli Hal, ini mungkin permulaan untuk kejutan2 lain selepas ini. Selagi Pak Lah tidak diturunkan, selagi itu rakyat akan ditipu hidup2 oleh pemerintahan kerajaan BN. InsyaALLAH moga2 fenomena minyak ini akan membuka hati rakyat yg sudah pun sedar tentang kezaliman dan pembohongan kerajaan. Insya ALLAH kerajaan BN akan tumbang akibat permainan mereka sendiri dan ketika itu Pakatan Rakyat akan bangun untuk menerajui kerajaan yg baru. Kalau tidak pada tempoh sesingkat itu, yakinlah kerajaan BN akan tumbang pada pililhanraya yg akan datang.

KALAU PAK LAH TAKMAU TURUN, KITA YG AKAN TURUNKANNYA!!

TAKBIR! ALLAHU AKBAR!!!

No comments: