Wednesday, April 28, 2010

sekadar sekarang...

Bismillahi thummalhamdulillah…



Agak lama x update blog yg sememangnya sudah tidak berisi. Biasan pemiliknya..kerana hati sudah jarang terisi. Salah diri yg tak mahu mengisi. ASTAGHFIRULLAH..



MINGGU YANG TIDAK NORMAL


Sekarang minggu pertama semester pendek di Kuantan. Masih berada dalam zon selesa kerana kelas belum bermula. Masih punya waktu untuk online pada malamnya kerana masih belum mendapat kerja yg sesuai untuk menampung kehidupan di sini. Mungkin kehidupan minggu hadapan akan kembali normal. Ya, kehidupan seorang penggerak akan dikira tidak normal kalau dalam sehari ada masa kosong yang diisi dgn perkara yang biasa-biasa saja. Memang sangat tidak normal kalau sedikit masa yg berbaki dalam sehari tidak disibukkan dengan berfikir tentang ummah..sangat dikira tidak normal bagi seorang da’ie kalau kehidupannya biasa-biasa saja.sama dengan orang lain…insyaALLAH segalanya akan kembali normal..YAKIN!!!



الواجيبات أكثر من الاوقات- الشهيد حسن البنا



TIADA CUTI DALAM DIARI HIDUP


Tidak lama sebelum ni, sahabat saya, NURUDDIN..tulis di status YMnya sama seperti yg saya tulis di atas. Tiada lagi ruang cuti dalam diari hidup. Ya, saya akui kebenarannya. Saya juga telah agak lama tidak memikirkan dimana dan waktu bercuti. Kalau mencari waktu cuti kuliah, itu bermakna saya mencari ruang untuk dipenuhkan dengan aktiviti membina ummah dan bergerak ke tempat2 yg sepatutnya. Kalau paling tidak, akhirnya, masa yang diharapkan sebagai cuti dipenuhkan dengan sedikit masa bersama mak ayah dan keluarga di KEDAH ataupun di rumah abang di INDERA SEMPURNA.



Hati kamu kalau tidak disibukkan dengan ALLAH dan perkara-perkara kebaikan, kelak syaitan akan menyibukkan kamu dengan maksiat dan perkara-perkara bathil.



LANGIT YANG SEMAKIN CERAH



Alhamdulillah..thummalhamdulillah..


Itu sahaja yang boleh menggambarkan keadaan diri saya sekarang. Bukannya tak ditimpa musibah dan bencana saban hari. Tapi benarlah kata bijak pandai. Cara kita melihat sesuatu akan menentukan siapa diri kita. Sentiasa positif dalam hidup. Itu yang ALLAH ingin hamba-hambaNYA tanam dalam hati. Sentiasa positif dengan RAHMAT ALLAH. Setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya. Bukan salah takdir andai kebahagiaan bukan milik kita. Kita yg salah kerana selalu khilaf dalam member erti pada sebuah kebahagiaan. Hidup ini hanya sementara. Sementara Cuma.sayang kalau kita tak berseronok dengan apa yang telah ALLAH takdirkan untuk kita. Hiduplah seperti apa yang ALLAH sudah tentukan untuk kita. Hidup seperti seorang hamba..sekadar itu..



insyaALLAH.. yaqini billahi yaqini..(^_^)

No comments: