Wednesday, January 6, 2010

BULAN AIR MATA


Salam Seuntai Cinta buat Rabb dan perintis JalanNYA, Nabiyyu Sallahu ‘alaihi wasallam…

Biar sekejap dan sedikit, aku curi juga masa yg sememangnya bertindan dan bertindih ini untuk menulis seseuatu dalam blog ABU HANZALLAH ini. Moga terubat bila terbaca pada kunjunganku akan datang..

Baru beberapa minit post shout out baru untuk Facebook…

terkedu pada sebuah CINTA yang dititipkan ALLAH buat diri yg hina ini...

BULAN NI adalah BULAN AIR MATA..

air mata syukur atas nikmat CINTA kepada AGAMA..

air mata takut pada gugurnya iman dek kerana dosa2 besar yg menghancurkan hati..

air mata tawakkal pada segala amanah yg tertanggung sekarang..

air mata harapan pada...

sebuah keampunan dan perlindungan KEKASIH SEJATI..

YA ALLAH, bimbinglah kami..

Ia melambangkan perasaan dan gentar hatiku sekarang. Jazakallah buat akh razak yang kebetulan belajar bersama di musolla semalam. Perkongsian yg sangat membantu. Dengan izin ALLAH, banyak memberi aku satu penyelesaian baru pada CABARAN ku..(rasa lebih tenang menggelarkan masalah sebegitu)

Kalau akh Razak tak ajak aku berbual, aku yakin 100% aku takkan sempat menjengah kepada CABARAN-CABARAN yg sedang melanda aku sekarang. Ah, masalah..semua orang pasti dan bias menerimanya. Yang paling penting adalah persepsi kita tentang masalah tersebut. Baik atau buruk..yup, aku kira aku sangat professional dalam mengasingkan sesuatu perkara dengan perkara yg lain. Masalah itu masalah..Cuma bagaimana kita handle denganya.

Isu penggunaan nama ALLAH swt-sama telahanku..


Kalau kira isu semasa yg sedang berlaku sekarang, penggunaan nama ALLAH oleh Kristian/katolik menjadi isu hangat yg sedang diperjuangkan oleh UMNO..Wah, herolah mereka sekarang ni. Namun, ringkasnya memang ada dalang dan agenda tersembunyi UMNO atas isu ini. KURANG AJAR betul! Celakalah mereka yang memang berniat jahat kepada umat Islam..maaf sangat, aku tak sempat nak teruskan memberi penerangan. Cumanya apa yang berlaku sekarang, UMNO sedang menunggu untuk makan duri yang merka sendiri letak pada jalan perjuangan Islam..


Ni First time untuk semester ni aku TERSENGGUK-SENGGUK waktu online dalam comlab lak tu.=)

Apa saja untukmu ISLAM.

1 comment:

evehanis said...

sekadar teguran uat saudara,
sesuatu yg kite perkatakan tanpa mgetahui kebenaran nyer boleh mengundang fitnah...nauzubillah...mtk djauhkan...jd bfikirlah sblum bkater @ menulis per2 kerna kiter xtau kebenaran saper slah n saper tidak...sesungguhnye lidah lebih tajam dr mata pedang (IMAM AL-GHAZALI)